Dôverujú ľudia vášmu e-shopu?

V dnešnom článku sa zameriame na veľmi podstatný faktor každého, dobre fungujúceho, e-shopu. Na dôveru. Tá vôbec nie je samozrejmosťou. Meria sa veľmi individuálne a záleží od mnohých faktorov. Pretože mať na webe galériu produktov, ich ceny, kontakt a spôsob doručenia už zďaleka nestačí na to, aby si od vás zákazníci niečo objednali.


Dôvera nie je niečo, čo získate okamžite od spustenia vášho nového e-shopu a základných marketingových aktivít. No s postupnou prácou a s vyladením detailov sa vám to môže podariť.

Toto sú overené spôsoby, ako zvýšiť dôveru vášho e-shopu. Považujte ich za zoznam, pomocou ktorého môžete postupovať.

  1. Ukážte kto ste a kde ste.

    Jasne povedzte kto ste, čo robíte a s akým zámerom. Z vášho webu by to malo byť jasné, ako sa hovorí, na prvú. Názov, claim, logo a farebnosť sú nástrojmi dizajnu, ako vzbudiť príjemné emócie, zvýšiť estetickú stránku a ako zaujať. Dizajn by mal byť súčasný, sledujúci trendy a ukazovať, že ste nezostali v 98-om. Rovnako musíte dať jasný signál o možnostiach vášho kontaktovania. Poskytnite vašu adresu, infolinku a infomail. Z vášho webu musí byť jasné, že za ním stoja ľudia. Predstavte svoj tím.

  2. Uveďte referencie, recenzie a zdroje informácií.

    Ak za vašimi produktami alebo službami stojí výskum, sú niečím výnimočné a ich vlastnosti nie sú bežné, oprite svoje argumenty o fakty. Veľmi dôležité sú aj recenzie iných zákazníkov, prípadne obchodných partnerov. Poskytnú jasný signál o tom, že u vás už niekto nakúpil a je spokojný. Buduje to nielen dôveru, ale aj dobré vzťahy. Voice.com zvýšil svoje konverzie dokonca o 400%, keď na svoj web pridal referencie klientov.

  3. Vysvetlite, prečo ste odborníci. Píšte vlastný obsah, recenzie a popisky produktov a služieb. Natáčajte videá.

    Ukážte, že rozumiete tomu, čo robíte. Že ste skutočnými odborníkmi a že sa na vás dá spoľahnúť. Natočte vysvetľujúce video ako používať produkt. Napríklad Dropbox tak zvýšil svoje konverzie o 10%.

  4. Komunikujte so zákazníkmi.

    Online chat výrazne zvyšuje dôveru vo váš web. Pretože až 66% zákazníkov preferuje pred telefonátom a emailom chatovanie. 53% zákazníkov preferuje nákup na takom webe, ktorý vie osloviť pomocou online chatu. Môžete si ho predstaviť ako predavača, ktorý je stále nablízku, ale nevnucuje sa.

    Z vlastných skúseností a od našich klientov vieme, že po nasadení online chatu, môžu vaše konverzie narásť o 20%. A ak bude váš online chat proaktívny, konverzie sa zvýšia oproti tomu pasívnemu až o 200%. Čas strávený na stránke sa predĺži skoro 3x, zákazníci prezrú viac podstránok a nakúpia drahšie – ich suma objednávky môže byť vyššia o 10%.

    60% návštevníkov webu nenakúpi kvôli chýbajúcej dôvere. A to je viac ako polovica ľudí, z ktorých sa po vylepšení pár detailov môžu stať spokojní zákazníci. Prečo ich ešte stále strácate?


Pridajte na svoj web reago.

Ďalšie články

Vyskúšajte chat Reago